آریا بانو

آخرين مطالب

جشنواره "دختر و بابا" نقطه آغاز یک پروژه فرهنگی خانه داري

جشنواره "دختر و بابا" نقطه آغاز یک پروژه فرهنگی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - تسنیم / طراح جشنواره "دختر و بابا" با تأکید بر اهمیت این رویداد فرهنگی گفت: این جشنواره نقطه آغاز یک پروژه فرهنگی است. رابطه پدر و دختر کمتر مورد توجه قرار گرفته است، در حالی که تأثیر پدران بر رشد شخصیت، هوش هیجانی و جهان‌بینی دختران اهمیت بسیاری دارد.
ارتباط مثبت و سالم بین پدر و دختر نقشی کلیدی در رشد و توسعه شخصیت دختران دارد. این ارتباط می‌تواند بر اعتمادبه‌نفس، استقلال و بهبود مهارت‌های اجتماعی دختران تأثیر بسزایی داشته باشد.
پدران با ایجاد فضایی امن و محبت‌آمیز برای دختران خود، به آن‌ها کمک می‌کنند تا احساس ارزشمندی و اعتمادبه‌نفس پیدا کنند؛ ارتباط نزدیک با پدر می‌تواند در مواجهه با چالش‌های زندگی و تصمیم‌گیری‌های مهم به دختران کمک کند. این رابطه الگویی مثبت برای تعاملات آینده دختران در روابط با دیگران خواهد بود و ارتباط قوی و مؤثر بین پدر و دختر پایه‌گذار بسیاری از ویژگی‌های مثبت شخصیتی و اجتماعی در زندگی دختران است.
با توجه به اهمیت این موضوع، شهرداری تهران قصد دارد جشنواره‌ای راه‌اندازی کند که از طریق آن به بهبود و ارتقاء روابط پدر و دخترهای شهرمان کمک کند؛ این جشنواره از ابتدای مهرماه عضوگیری و از ابتدای آبان‌ماه آغاز به کار خواهد کرد. برای آگاهی از جزئیات و اهداف این جشنواره با حجت‌الاسلام محمد برمایی؛ طراح جشنواره "دختر و بابا" گفت‌وگو کردیم.
برمایی درباره ایده راه‌اندازی این جشنواره اظهار کرد: در سال 1392، اولین دختر من به دنیا آمد و این موضوع ما را به تفکر در مورد رابطه خاص و عمیق بین دختر و پدر سوق داد. این رابطه کمتر مورد توجه و گفت‌وگو قرار گرفته است، در حالی که تأثیر آن بر رشد شخصیت، تربیت، هویت، هوش هیجانی، بلوغ اجتماعی، ریسک‌پذیری و جهان‌بینی دختران بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: دختران امروز به عنوان همسر، مادر، و فردی که به شکوه زن بودن ادامه می‌دهند، تأثیر عمیقی از جایگاه پدر خود می‌پذیرند. امام سجاد(ع) نیز اشاره کرده‌اند که پدر در خانواده ریشه است.
طراح جشنواره "دختر و بابا" تصریح کرد: این ویژگی خاص که به رابطه بین دختر و پدر مربوط می‌شود، به‌ندرت مورد توجه قرار گرفته و کمتر در مطبوعات و فضای رسانه‌ای به آن پرداخته شده است. با توجه به اینکه من اکنون سه دختر دارم، متوجه شدم که بخش‌های زیادی از زندگی دخترانه آن‌ها به وضوح تحت تأثیر پدرشان قرار دارد.
وی افزود: این مسئله به یک ایده برای ما تبدیل شد که از طریق کار تبلیغی و ترویجی در حوزه‌های مختلف، از جمله رسانه و آموزش، این موضوع را بهتر معرفی کنیم.
برمایی گفت: هدف ما این است که با ارتقای توجه به این رابطه و تبیین آن، به دختران کمک کنیم تا از رابطه نزدیک‌تر با پدرانشان بهره‌مند شوند و به رضایتمندی زندگی و قوام خانواده‌هایشان افزوده شود.
جشنواره "دختر و بابا"، نقطه آغاز یک پروژه فرهنگی
وی ادامه داد: جشنواره "دختر و بابا" در واقع نقطه شروع این پروژه است. به دنبال ایجاد جمعی از دختران و پدران در سنین نوجوانی و کودکی هستیم و تلاش می‌کنیم تا به ارتقای ارزش‌های خانوادگی و اجتماعی در رابطه پدر و دختر بپردازیم و فضایی برای گردهمایی پدران و دختران و تقویت پیوندهای خانوادگی فراهم کنیم.
طراح جشنواره "دختر و بابا" خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات اجتماعی و فرهنگی و تفاوت‌های نسلی، این جشنواره به دنبال ایجاد یک دبیرخانه قدرتمند و باشگاهی در حوزه روابط پدر و دختر است. در این راستا، برنامه‌های متنوعی برای ترویج مبانی فرهنگی و بررسی آسیب‌های اجتماعی پیش‌بینی شده است.
وی افزود: هدف دوم این جشنواره ایجاد همبستگی و برنامه‌ریزی‌های مشترک برای تقویت این روابط و بهبود وضعیت اجتماعی است. این جشنواره می‌تواند به یک پویش تبدیل شود و شعارهایی را دنبال کند که بر اساس نظام‌های ارزشی، ملی و مذهبی کشور و مسائل روز جامعه استوارند.
طراح جشنواره "دختر و بابا" با بیان اینکه جشنواره به بررسی این نکته می‌پردازد که نسل‌های جدید در دهه‌های 70، 80 و 90 چگونه با پدران خود ارتباط برقرار کرده‌اند، اظهار کرد: در جشنواره‌ای که به‌زودی برگزار خواهد شد، فرآیند عضوگیری رسمی از دختران و پدرانی که تمایل به شرکت در پویش‌های اجتماعی دارند، آغاز می‌شود. برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای برگزاری روزی ویژه برای پدران و دختران انجام خواهد شد.
وی گفت: این رویداد با هدف فراهم آوردن فضایی مشترک و ایجاد خاطرات مشترک برای پدران و دختران شهر برگزار خواهد شد و تلاش می‌شود تا تجربه‌ای به‌یادماندنی و لذت‌بخش برای شرکت‌کنندگان فراهم کند.
ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره به شرکت‌کنندگان در جشنواره
برمایی با بیان اینکه جزئیات دقیق و آیتم‌های جشنواره به‌زودی اعلام خواهد شد، تصریح کرد: در این جشنواره برنامه‌ریزی شده تا خدمات روانشناختی و آموزشی نیز به شرکت‌کنندگان ارائه شود. بر این اساس، مشاوره‌های رایگان از مراکز معتبر شهر تهران و شهرداری تهران در دسترس خواهد بود. همچنین، یک کلینیک خانواده با حضور متخصصین برجسته شهر در جریان جشنواره دایر می‌شود تا جلسات مشاوره مستقیم با آن‌ها برگزار شود.
طراح جشنواره "دختر و بابا" خاطرنشان کرد: جشنواره فرصتی است برای پدران تا کنار دختران خود وقت بگذرانند و از این تعامل به عنوان فرصتی برای استراحت و تجدید قوا بهره‌برداری کنند. علاوه بر این، خدمات پویشی و آموزشی گسترده‌ای پس از جشنواره برای پدران فراهم خواهد بود تا این تجربیات به طور مستمر منبع خیر و تأثیر مثبت باشد.
وی گفت: یکی دیگر از اهداف مهم جشنواره، بهره‌برداری از برکات اجتماعی و خیرخواهانه این رویداد است. بر این اساس، برنامه‌ریزی شده که این جشنواره به تقویت خدمات اجتماعی در شهر تهران بپردازد و به دختران نیازمند، مانند دختران یتیم و دخترانی که به دلایل غیرعمد در زندان‌ها هستند، کمک‌های ویژه‌ای ارائه شود.
برمایی در ادامه با اشاره به ضرورت معرفی این جشنواره به جامعه اظهار کرد: تولید محتوای تبلیغاتی برای جشنواره نیز به عهده گروه ماست و این فرآیند در حال انجام است. اما گسترش و تبلیغات وسیع‌تر به تدبیر شهرداری واگذار خواهد شد و در چارچوب تدابیر جشنواره پیش خواهد رفت.
وی خاطرنشان کرد: در جشنواره تمرکز بیشتر بر معرفی و ایجاد آگاهی خواهد بود و برای اثرگذاری بهتر و دستیابی به جمعیت هدف، اقداماتی در حال انجام است. در این راستا، پیش از شروع جشنواره، تیم ما در حال رصد میدانی از مراکز و مجتمع‌هایی است که دختران فعال جامعه در آنجا مشغول به فعالیت هستند، از جمله هیئت‌ها، مدارس، و انجمن‌های اسلامی و علمی.
بهره‌مندی از کمک بیش از 1000 دختر فعال اجتماعی
برمایی با بیان اینکه هدف این است که با شناسایی و یارگیری از این گروه‌ها، اثرگذاری بیشتری در فضای مجازی و دیگر عرصه‌ها حاصل شود، گفت: در شهر تهران بیش از هزار دختر هیئتی امام حسینی در زمینه‌های مختلف اجتماعی فعالیت دارند. این گروه نه‌تنها در مناسبت‌های عزاداری و ارائه شریعت، بلکه در فعالیت‌های جهادی و کارهای عمیق اجتماعی نیز مشارکت دارند.
طراح جشنواره "دختر و بابا" گفت: برنامه‌ریزی شده که از این فعالان اجتماعی برای مشارکت در جشنواره دعوت شود. در صورت جلب رضایت آن‌ها در سال اول، این افراد می‌توانند به‌عنوان بازوهای قوی برای تحقق اهداف جشنواره و تأثیرگذاری در جامعه عمل کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1272850/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟

پاس طارمی، خواب را بر اینزاگی حرام کرد!

وضعیت نامشخص سهرابیان و استقلال؛ فسخ یا وصل!

دیاز: اگر گوندوگان خوش‌شانس بود اینتر را می‌بردیم!

انریکه: ثابت کردیم هرگز تسلیم نمی‌شویم!

گواردیول: مهار مهاجمان اینتر دستاورد بزرگی است!

عیادت فلیک از مارک برنال با هدیه ویژه!

شوخی آچربی با هالند؛ بازم به ما گل نزدی!

نمایش ضعیف ارلینگ؛ هالند مثل همیشه گم شد!

متکبرانه‌ترین شادی گل تاریخ لیگ قهرمانان

گواردیولا: مقابل استادان دفاع عالی بازی کردیم!

شکاری در سپاهان ماندنی شد

بارلا: حیف شد، می‌توانستیم سیتی را ببریم!

گل سوم دورتموند به کلوب بروژ توسط گیراسی

پنجره نقل و انتقالات ایران بسته شد

کلوب بروژ 0 - 3‌ دورتموند؛ شروع مطمئن نایب قهرمان!

استرس در دوران کودکی، 20 نوع بیماری‌ در بزرگسالی

سرمربی‌ الوکره: این باخت را در تبریز جبران می‌کنیم!

ضدحال به انریکه؛ آسنسیو باز هم مصدوم شد!

پیش از دیدار حساس پپ دی‌بروینه را از دست داد!

تساوی یاران طارمی مقابل منچسترسیتی در شب فرار پاری‌سن‌ژرمن از شکست

گل اول دورتموند به کلوب بروژ توسط گیتنز

گل دوم دورتموند به کلوب بروژ توسط گیتنز

گل اول پاری سن ژرمن به خیرونا توسط نونو مندز

آتالانتا توانایی بردن آرسنال را دارد!

گل دیدنی مهدی ترابی به الوکره از نمایی دیگر

لاپورت: گواردیولا دوستم نداشت، اما دلتنگ او هستم!

بازگشت سریع السیر تراکتور از قطر به تبریز

ژابی: می‌دانم که فاینورد چه بازیکن خطرناکی دارد!

عارف در نقش ناجی تراکتور پس از 110 روز!

اولین تصاویر از مربی جدید رقیب استقلال و پرسپولیس

ادعای درویش: افزایش سقف بودجه امروز ابلاغ شد!

اشتراکالی: هدف تراکتور در آسیا را نمی‌گویم!

گلزن تراکتور بهترین بازیکن زمین شد

بازی پر گل بایرن مونیخ و دیناموزاگرب به صورت انیمیشن

توقف بولونیا در لیگ قهرمانان اروپا

محمد محبی هنوز تست نمی‌شود!

شروع مقتدرانه تراکتور در آسیا؛ صدرنشینی در گروه A با 3 گل

صعود تاریخی ایران به رده دوم

پایان تلخ شیرین ترین شب دو عاشق!

جوکر تایم ناهید مسلمی دیدنی شد!

پنجره‌ای جالب مربوط به سال 1912

یک‌نمایش زیبا و موزیکال

سلطان جنگل با خانواده رفته گردش

مرموز ترین نقاشی های تاریخ جهان

پرنده بهشتی؛ شگفتی سلطنتی جنگل های پاپوآ گینه نو

نظر هوش مصنوعی درباره مسلمان شدن برای زندگی بهتر

تهیه کیک بستنی به ساده ترین روش ممکن

عوامل اصلی ایجاد دیسک گردن

خرید جهیزیه قانونا بر عهده مرد است یا زن؟